Groepslessen

Het aanbod aan groepslessen is zeer divers. Train uw complete lichaam en blijf gemotiveerd dankzij de muziek tijdens Bodygym! Of kiest u voor een combinatie van vitaliteit en ontspanning met Pilates? Een groepsles aquajogging in het verwarmde zwembad is ook zeker aan te raden. 

Lesrooster

Bekijk hieronder het volledige aanbod: 

Aquajogging

Tijdens een les aquajogging worden diverse soorten looptrainingen aangeboden en spierversterkende oefeningen gedaan. Alle grote spiergroepen in het lichaam worden intensief getraind. 30 Minuten aquajogging staat gelijk aan 2 uur wandelen! Bewegen in verwarmd (+31 C) water. 

 

Bodygym

Fitness op muziek. Terwijl de (kracht)oefeningen zorgen voor een veilige en effectieve training, zorgt de muziek voor plezier en motivatie. Tijdens de training komen alle spiergroepen uitgebreid aan bod. Het verhoogt de weerstand, verbetert uw conditie en is nog leuk ook!

 

Boks-Fit

BoksFit is een zeer gevarieerde manier van trainen. Door middel van verschillende bokstechnieken werkt u aan uw conditie en weerbaarheid. Deze work-out is een gebaseerd op de authentieke bokstraining en is een echte vetverbrander. Naast techniektrainingen, werkt u aan uw kracht en uithoudingsvermogen. Ervaring met boksen is niet nodig. 

 

Bootcamp

Bootcamp is in groepsverband sporten in de buitenlucht onder begeleiding van een van onze sportinstructeurs. Is binnen in een sportschool zitten niks voor u? Maar wilt u fit, sterk, soepel, strak en in de buitenlucht in beweging zijn? Dan is Bootcamp echt iets voor u! Een actieve les in de buitenlucht waar u in groepsverband zowel conditie als kracht traint. Maakt u zowel fysiek als mentaal sterk.

Onze sportinstructeurs hebben een speciaal programma ontworpen voor ouderen waarbij rekening wordt gehouden met uw leeftijd en uw lichaam. Hoewel bewegen in al zijn vormen goed is voor ouderen, zijn sommige vormen van sport meer geschikt voor ouderen dan andere. De ouderen bodygym houdt hier perfect rekening mee.


 

Bootcamp Low

Wilt u in de buitenlucht sporten, maar is hardlopen niet uw ding? Dan is Bootcamp Low iets voor u! Een buitentraining waarbij u uw grenzen opzoekt, maar dan zonder hardlopen. De Bootcamp Low is wel met powerwalken.

Cycling

Een indoor fietstraining met pittige ritmische muziek op de achtergrond die je naar het einde van de les begeleidt. Een pittige work out op een spinningfiets die niet voor iedereen is weggelegd. Durft u het aan?

Cycling is goed voor uw hart en vaten. U krijgt een sterk hart, het vergroot uw longinhoud en is goed voor een regelmatigere bloedsomloop en soepele spieren.

 

 

Fitness low

Oorspronkelijk is deze workout samengesteld voor patienten met Fibromyalgie. Fitness low is een groeples van 30 minuten waarbij regelmatig de workout wordt onderbreken door perioden van rust en ontspannende oefeningen. Heeft u een blessure en wenst u de draad weer op te pakken? Dan is Fitness low de ideale work out om mee te beginnen!

Tijdelijk niet beschikbaar i.v.m. de covid19 maatregelen

Pilates

Bij Pilates staan controle en correcte uitvoering centraal: de ademhaling en het bewustzijn om de juiste spieren te laten werken vormen de basis van iedere oefening. Tijdens deze groepsles komen oefeningen waarbij stabiliteit en lichaamshouding een belangrijke rol spelen aan bod. De oefeningen zijn gericht op de verbetering van lichaamshouding, lichaamsevenwicht en lichaamscontrole. Ideaal als u de training van uw lichaam en de bewustwording van uw lichaam wilt combineren!

 

SkiFit

Gaat u op skivakantie? Dan is SkiFit de ideale voorbereiding. Als u jaarlijks op wintersportvakantie gaat zult u wel weten dat u heel wat andere spieren gebruikt dan in het dagelijkse leven. Of u nu gaat snowboarden of gaat skiën, een preventieve training van uw spieren kan heel wat ellende voorkomen. Begin daarom op tijd met spierversterkende oefeningen. Zo voorkomt u niet alleen blessures maar verstevigt u ook de spieren die u zult gaan gebruiken.

Met SkiFit bereidt u zich in 45 minuten voor op uw skivakantie. Deze lessen worden alleen gegeven in de maanden oktober tot en met januari.

 

Total body workout

Wilt u uw volledige lichaam trainen? Dan is de total body workout echt iets voor u! Dit is een intensieve circuit training van 30 minuten. Het verbetert uw prestatie en uithoudingsvermogen, vergroot uw explosieve kracht en is bevorderlijk voor uw vetverbranding.